Orvos Válaszol

Mozgásszervi betegségek kategória

Dr. Ormos Gábor

Dr. Ormos Gábor (orvos csontkovács, manuálterapeuta, reumatológus) válasza
a Condrosulf 800mg kérdésre

Condrosulf 800mg

Édesanyám nagyjából 2 hete szed Condrosulf 800mg-os tablettát, a térdénél diagnosztizáltak  porckopás. Sajnos az ezt megelőző 5-6 nap kivételével kevés folyadékot ivott és emiatt jelentkeztek olyan mellékhatások, amiket kiszáradásos eseteknél lehet tapasztalni (leginkább gyomorforgás, fejfájás, levertség, enyhe szédülés) Azóta több folyadékot iszik (ennek voltak is poozitív jelei, 1-2 napig nem volt rosszulléte, de sajnos - mint írtam - előtte és utána már napi többször volt), szed multivitamint is, de nem javul az állapota még úgy sem, hogy már 2 napja nem szedi a Condrosulfot. ((Én azt gondolom, - bár nem vagyok szakember - hogy valami alapvető ásványi anyag, vagy vitamin hiányzik a szervezetéből, és ezért van diszkomfort érzete)). Mindenképp szeretnénk, ha megnézné a háziorvosa is, mert szed mellette még gyógyszert (vényomás panaszokra, amelyről írja a tájokztató, hogy a gyógyszer szedése mellett külön figyelmet igényel). Szeretném kérdezni, hogy mit javasol addig is? Elég a folyamatos folyadékbevitel, vagy valami speciális - házilag elkészíthető, vagy engedélyezett - "kezelés" jobban segíthet amíg nem látja a háziorvosa (pl tea, diéta, vagy olyan vitamin szedése ami nem multivitamin)? Válaszát előre is köszönöm!

Válasz:

Általános rossz közérzeti panaszokra nem lehet távolból javaslatot adni. Az valószinü, hogy a kiszáradás okozhat ilyen tüneteteket és ezért a megfelelő mennyiségü folyadékitatást biztositani kell, emellett a háziorvosa általi megvizsgálás indokolt.

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!