Orvos Válaszol

Cukorbetegség kategória

Bihariné Erdei Evelin

Bihariné Erdei Evelin (dietetikus) válasza
a Cukorbetegség kérdésre

Cukorbetegség

Tisztelt Házipatika!

Az lenne a kérdésem, hogy mit takar ha a páromnak evés után kb 15-20perc múlva elkezd remegni a kezem, és mikor megmérem a cukrom 3,8-ra leesik, ami amúgy 6-7között szokott lenni. 

Válasz:

Kedves Kérdező! Cukorbeteg személyek esetében ha a vércukorszint 3,9mmol/l alá esik, az hipoglikémiának (alacsony vércukorszintnek) számít, melynek egyik jellemző tünete a remegés. Amennyiben az Ön párja cukorbeteg, több oka is lehet az alacsony vércukor kialakulásának, pl.: elégtelen szénhidrát bevitel, túl sok étkezési inzulin adagolása, az étkezés-inzulinadagolás időben nem megfelelő összehangolása, stb. Ha gyakran tapasztal hipoglikémiát, javaslom, mielőbb keresse fel diabetológus szakorvosát, aki beállítja az optimális gyógyszer/inzulin/szénhidrát adagot. Remélem tudtam segíteni. Üdv.: B.Erdei Evelin

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!