Orvos Válaszol

Belgyógyászat kategória

Dr. Tamasi József

Dr. Tamasi József (belgyógyászat és társadalomorvostan szakorvosa) válasza
a Hányinger hányás ... Antibiotikumtól lehet? kérdésre

Hányinger hányás ... Antibiotikumtól lehet?

Tisztelt Doktor úr! 2,5 hónapja kezdődtek a problémáim, mikor is megemeltem magam,... gyerekkorom óta gyenge a hasfalam... hányingerem volt , naponta 2X3X volt formált székletem néha hánytam. Majd 1 hónap múlva jelentkezett erős jobb oldali hasi fájdalom, vakbélszerű így felkerestem egy gasztroenterológust. Mindenféle vizsgálatok következtek, (ételallergia, vérkép, felső endoszkópia, colonoskópia) melyek láthatóan semmit nem mutattak... hánytam reggelente és 3-4 naponta hasmenésem volt a fájdalom mellett, haspuffadás , étvágytalanság, fogyás. Szövettani és ételallergia eredményekre azóta is várok. Mivel lényeges eltérések nem voltak , valószínűsített vírusfertőzés miatt 9 napig Normix szedést javasolt az orvosom napi 3X1 Dicetel mellett + 40 mg Emozul-t . Ettől szinte teljesen elmúlt a hasi fájdalmam, nagyjából visszatért az étvágyam (diétázok azóta is) de majdnem minden reggel volt savas refluxos hányásom, gyomorégéssel gyomortáji fájdalommal. Majd az előzetes "megemeltem magam" és a sorozatos hányások következtében az alhas lágy részen szintén jobboldalon erős fájdalom jelentkezett mely a heréimre és a medencémre is kisugárzik , valószínűsíthető, hogy kirepedt a hasfalam és kisebb sérvem lett... Orvosom erre 10 napos Cifran 500 2X1 tablettát írt fel, hogy visszaszorítsuk a gyulladást + maradt az Emozul 2X1 és a Diceletel + szedek mellé Stress Take Care kapszulát, mert már meglehetősen gyengének érzem magam fejben is a sorozatos rosszullétek miatt.. Kialvatlan vagyok (napi 3-4 óra alvás) és minden reggel arra kelek, hogy ég a gyomrom és nagyon hányingerem van, melyet 1-2 napig sikerül visszaszorítani B6 vitaminnal, de a 2. 3. napon akkor is hánynom kell éhgyomorra mely eddig savas volt , de ma reggel sötétzöldes-szürkés színűre változott...??? Kérdésem az lenne, hogy mivel tudom elkerülni ezeket a hányingereket, hányásokat, mert szerintem így nem tud gyógyulni a hasfalam sem, folyamatosan erőltetve van ezek hatására , meg egyébként is nagyon zavaró.

Válasz:

Kedves Uram! Ha én kezelném Önt, akkor biztosan kideríteném , hogy milyen étrendi, életmódi változtatással szűnik meg ez a hányás és próbálnám kikövetkeztetni, hogy mi lehet az oka. Ha a rossz bélflórája, valami fertőzés, akkor azt mindenképp javítani kell. Bél baktériumflóravizsgálat kéne, hogy pontosan látni lehessen, mely baktériumokkal van leginkább a baj. Többet sajnos így távgyógyítással nem lehet mondani. Ha látom Önt, akkor biztosan többre jutunk. Üdvözli Tamasi dr.

Hasonló kérdések

Lágyéksérv vagy más??

Kedves Uram! SOkféle oka lehet a panaszainak. A fájdalom gyulladásra utalhat legnagyobb valószínűség szerint. Gyulladás lehet valami fertőzés miatt, v...

Megnézem a a választ

REFLUX?!

T. Kérdező! Vissza kellene menni a gasztroenterologiára, ahol vizsgálták, lehet, hogy gyógszerváltás megoldaná a problémát. Üdvözlettel: Dr. ...

Megnézem a a választ

Reflux és gyomorégés

Kedves Éva! kezdjük azzal,. hogy a reflux betegség egyik kezelési stratégiája a diéta- itt azért elkövet hibákat. Kombinált gyógyszeers kezelésre i...

Megnézem a a választ

Emésztés epeműtét után

T. Kérdező! Az epekőműtét során az epehólyagot is eltávolítják a kővel együtt, ezt követően ennek a raktározó funkciója megszűnik, az epe folyamatosa...

Megnézem a a választ

Helico

Kedves Kérdező, tisztázandó az, hogy most milyen az állapota. Vashiánya számtalan más ok miatt is lehet. Keresse fel a házi orvosát, illetve utána...

Megnézem a a választ

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!