Orvos Válaszol

Pánikbetegség, szorongás, stressz kategória

Dr. Radics Judit

Dr. Radics Judit (pszichiáter) válasza
a Pánikzavar és gyógyszerek kérdésre

Pánikzavar és gyógyszerek

Tisztelt doktornő/úr! Pár éve ismert pánik-szindrómás, alvászavaros beteg vagyok. Magas vérnyomással is kezelnek.Eddig soha nem szedtem be a felírt pszichiátriai gyógyszereket, csak a Frontint ill. Sanvalt..Szívritmus szabályzásra Bisoblockot szedek ill. Covercardot. Mostanra már krónikus az alváshiányom és albászavarom és mindrnnaposak a szorongásos (vérnyomás emelledéssel is járó) pánik-rohamaim. Eldöntöttem, hogy mától elkezdem szedni a felírt szereket /Scippa, Tiapridal, Agomelatin-teva/. Azonban ezek elvileg nem szedhetők szívritmus- szabályzó gyógyszerekkel együtt (Bisoblock)! Kérném a segítségét! Mit tegyek?

Válasz:

Kedves Kérdező, az álmatlanság hátterében lehetséges a szerotonin-szint csökkenése -, a szerotonin szintet az antidepresszánsok emelik, igy kedvezően befolyásolhatják alvásproblémáját. Tehát kezelőorvosa jól választhatott. Az antidepresszánsok - de számtalan gyógyszer, például egyes antibiotikumok is -, befolyásolhatják a sziv ingervezető képességét, befolyással lehetnek a szivritmusra. A helyes eljárás kardiológiai konziliumot kérni, hogy Ön az adott antidepresszánst szedheti-e? (Megjegyzem, a tartós kialvatlanság fokozhatja a szivritmuszavar gyakoriságát, tehát csakugyan helyes az alvás rendezése) Üdvözlettel, dr Radics Judit

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!