Orvos Válaszol

Pszichiátriai betegségek kategória

Dr. Kiss Huba Gergely

Dr. Kiss Huba Gergely (pszichiáter) válasza
a Rossz gondolatok kérdésre

Rossz gondolatok

Üdv. 25 éves nő vagyok, 6,5 éve élek boldog párkapcsolatban. Idén júliusban volt az esküvőnk, szeptemberben voltunk nászuton. Minden a legnagyobb rendben volt, mintaféle friss házasoknál. Úgy döntöttünk, hogy abbahagyom a fogamzásgátlótablettát baba tervezés miatt, amit már 10 éve szedtem. Sajnos előre eléggé rástresszeltem az abbahagyására. Szeptember végén abbahagytam, az 1. héten csak enyhébb idegességet éreztem, rossz volt az emésztésem, és kicsit feszültté váltam az emberektől. Aztán a 2.-3. hét maga volt a pokol. Rossz kedv, negatív gondolatok, gyomorideg, halálfélelem, szorongás. Ezt betudtam akkor a peteérésnek. Bíztam benne, hogy meg fog jönni a menstruációm, ami 1 hét késéssel meg is jött. Ez volt az első menstruációm a tabletta abbahagyása után. Az 1.-2. héten nem igazán volt kedvem a szexhez a férjemmel, de mostanra ez változott, élvezem is hál isten, mint régen, kívánom is őt. Viszont történt egy olyan dolog az első 2 hétben, ami rettentően megijesztett. A tabletta abbahagyása után olyan érzések törtek rám mintha nem szeretném úgy a férjemet, mint eddig. Nem tudok evvel az érzéssel mit kezdeni, mert közben tudom és érzem, hogy szeretem őt. Vágyom az érintésére, jó vele lenni. Ezután ami még inkább megrémít és tényleg nem tudok mit kezdeni vele, az pedig az, hogy a főnököm jár az eszemben azóta. 3 éve már a főnököm, sosem volt olyan gondolatom vele szemben, ami ilyen jellegű lett volna. Nem az emberségéről híres, nem sok mindenbe néz engem és a kolléganőmet, ezért emberileg sem tartottam őt sosem sokra. Nem tudok szabadulni a gondolattól egyszerűen és ez már az őrületbe kerget. Nem vonzódom hozzá, nem tetszik nekem, nem érzek iránta szerelmet sem semmit se, még is ott van a fejemben. Nem tudom mi történik velem :( Lehet megijedtem a gyermekvállalás tényétől? Kérem adjon valami tanácsot, mert már megőrülök. Nőgyógyászomhoz már kaptam időpontot konzultációra, mert sok helyen olvastam, hogy hormonok is válthatnak ki ilyen negatív érzéseket.

Köszönöm előre is!

Válasz:

Kedves Hölgyem! Azt gondolom nem tudok megnyugtató választ adni a kérdésére. Bemásolok alább egy idézetet egy kutatásról, ami esetleg magyarázhatja azt ami magával történt. Azt gondolom akár így van akár nem fel kell keressen egy pszichológust akivel át tudja beszélni azokat az érzéseket és gondolatokat, amik ennek kapcsán foglalkoztatják. A Newcastle Egyetem kutatói azt vizsgálták, milyen hatással van a fogamzásgátló tabletta miatt megváltozott hormonháztartás a nők szaglására. Régóta ismert tény, hogy a szaglás, illetve az hogy milyen illatokat érzünk kellemesnek, vagy kellemetlennek, fontos szerepet játszik a párválasztásban, abban, hogy egy másik embert mennyire találunk vonzónak. A brit kutatók kísérletsorozatában 97 nő vett részt, közülük 37 a kutatás felénél kezdte el a fogamzásgátlót szedni. DNS-mintákat vettek a nőktől, illetve azoktól a férfiaktól, akiknek a használt pólóit megszagoltatták a kísérleti alanyokkal, és az elemzés során arra jutottak, hogy a nők alapban azokat a szagokat tartják vonzónak, amiknek a gazdái tőlük erősen különböznek genetikailag. A fogamzásgátló ezt a jelenséget megfordította, és éppen a hasonló DNS-ű férfiak szagához kezdtek el vonzódni a tablettát szedő nők. Tehát ahogy ön is abbahagyta a tabletta szedését megváltozott a preferenciája, vagyis, hogy mely férfiakat tart vonzónak és melyeket nem. Az is fontos, hogy ez még a teherbeesésre is hatással van. Ennek az evolució szempontjából van fontos szerepe, hogy fenntartsa a változatosságot, azaz, hogy az egymástól eltérő genetikájú emberek alkossanak párkapcsolatot. Üdvözlettel

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!