Orvos Válaszol

Belgyógyászat kategória

Dr. Ágoston Zsuzsanna

Dr. Ágoston Zsuzsanna (háziorvos szakorvos) válasza
a Változókori hőhullámok kérdésre

Változókori hőhullámok

Tisztelt dr.nő!

49 éves vagyok, már tavaly nyáron is utolértek a menopauzás tünetek(főként a hőhullámok). Tavaly szedtem rá a Klimakt-heel nevű homeopátiás készitményt, ami 2 h ét után csökkentette, később teljesen elmulasztotta a hőhullámokat. Idén újra jelentkeztek kb.5 hete. Megint szedni kezdtem a Klimakt-heel-t, de most sajnos semmi hatás. Mit tanácsol? Hormonkészitményt nem szivesen szednék, mert pajzsmirigyem is picit túlműködik. (rendszeresen ellenőriztetem). Várom válaszát.

Válasz:

Kedves Beteg! A menopauza teljesen természetes biológiai folyamat minden nő életében; életmódváltással, pozitív személettel nagyon sokat tehetünk az esetleges kellemetlen tünetek ellen! Mindemellett elsődlegesen azt javasolnám, hogy keressen fel egy menopauza szakrendelést, ahol részletes kivizsgálást végeznek. A változó kor beálltával ugyanis fokozódik a szívbetegségek és a csontritkulás kockázata. Szükséges pl. laborvizsgálat, csontsűrűség mérés, emlőszűrés.
Alternatív gyógymódként használhatóak a fitoösztrogéneket tartalmazó növények (pl. szója, lenmag, cickafark, poloskavész, komló toboz). Ezen hormonhatás azonban lényegesen gyengébb, mint a szintetikus készítményeké, valamint mellékhatások jelentkezhetnek és kölcsönhatásba léphetnek a szedett gyógyszerekkel, ezért mielőtt elkezdené ezek alkalmazását, konzultájon orvosával!
Igyekezzen tartózkodni az alkoholtól, a kávétól, a fűszeres ételektől és a forró italoktól, hiszen ezek kiválthatják a hőhullámokat. Fontos a rendszeres zöldség, gyümölcs fogyasztás, a vitaminokban gazdag étrend. A csontok védelme érdekében pótolja a megfelelő mennyiségű kalciumot és D-vitamint.
Javaslom a rendszeres testmozgást, jógát, relaxációs technikákat, masszázs kezeléseket, melyek révén közérzete javul és ezáltal klimaxos panaszai nagy mértékben csökkenthetőek.
Amennyiben nem kontraindikált, a hormonkezelés a panaszok megszüntetése mellett kedvező a szív-érrendszeri kockázat csökkentése és a csontritkulás megelőzése szempontjából is.

További válaszok:

Orvosi vizsgálatra van szüksége?

Találja meg az Ön számára legmegfelelőbb magánrendelőt, és foglaljon online időpontot!

Foglalok

Hasonló kérdések

Gyomor és bélrendszeri görcsök, hátba sugárzó fájdalom...

Tisztelt Hölgyem/Uram/Valaki/Akárki! Szíves örömmel adnék választ a kérdésére, de nem találom a levelében a kérdést. Mire gondolt, hogy miben tudnék s...

Megnézem a a választ

Védőoltás

Tisztelt Róbert! Nem tartom valószínűnek, hogy visszérműtét előtt adtak Önnek tetanus oltást. Tetanus elleni védőoltás abban az esetben adandó, ha ...

Megnézem a a választ

Gravida és L-thyroxin

Igen, szedhető, s szedje is orvosai előírásai szereint nagyon pontosan, nehogy gond legyen. Az ellenőrzésekre is mindig menjen el, akkor remélhetőleg ...

Megnézem a a választ

Gravida és L-thyroxin folytatás (mivel egy kérdésbe nem fért bele)

T. Kérdező! Ha a szülésze-endokrinologusa javasolta, akkor szedheti együtt a gyógsszereket. Üdvözlettel: Dr. Kozák Róbert

Megnézem a a választ

Híg széklet

Kedves Beteg! Azt javaslom, hogy igyon sok folyadékot, diétázzon (pl.sós vízben főtt krumpli, rizs, pirítós) és fogyasszon valamilyen probiotikumot! A...

Megnézem a a választ

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!