Orvos Válaszol

Szakértői adatlap

Dr. Radics Judit - pszichiáter

Dr. Radics Judit

762 kérdésre válaszolt

Kategóriái: alvászavarok, pánikbetegség, szorongás, stressz, depresszió, pszichiátriai betegségek

Szakterülete: alvászavarok, pánikbetegség, szorongás, stressz, pszichiátriai betegségek, depresszió

Kérdezek tőle

Bemutatkozás

Orvosi tanulmányaimat 1981-1987. között a Szegedi Orvostudományi Egyetem Általános Orvosi Karán végeztem "summa cum laude" minősítéssel. Egyetemi tanulmányaim befejezését követően a győri Petz Aladár Megyei Oktató Kórház II. Pszichiátriai Osztályán dolgoztam, és szereztem pszichiátriai és pszichoterápiás szakvizsgát jeles eredménnyel. Itt általános gyakorlatra tettem szert a betegellátásban - a lelki problémák valamennyi csoportjával találkozva. Jelenleg a kórház Szociálpszichiátriai Gondozójának vezető főorvosa vagyok. Kórházi munkám mellett magánpraxist folytatok.

Komoly hangsúlyt helyezek a rendszeres továbbképzésre: hazai és külföldi kongresszusok résztvevője és előadója, illetőleg magam is hazai kongresszusok szervezője vagyok. Tagja vagyok hazai tudományos egyesületeknek, így a Magyar Pszichiátriai Társaságnak, a Magyar Neurofarmakológiai Társaságnak és a Kényszerbetegség Munkacsoportnak.
Az Alváselégtelenség (inszomnia) és a Média Munkacsoport vezetőségi tagja vagyok.
Az olvasók pszichés problémákról való informálását is fontos feladatomnak tekintem, így 20 éve vezetem a Kisalföld című napilap Gyógyír rovatának pszichiátriai területét. 

2013-ban jelent meg "Alváskönyv-amit az álmatlanságról tudni érdemes" című könyvem, mely az álmatlanság (inszomnia) lehetséges testi és lelki okairól, gyógykezelési lehetőségeiről szól. 

Kiemelt szakterületem az alvászavarok témaköre, valamint az úgynevezett pszichoszomatikus megbetegedések. Ezen túlmenően a pánikbetegség, depresszió és a krónikus stressz okozta lelki panaszok terápiájával foglalkozom.
Az alvászavarok komplex kivizsgálását és gyógykezelését az "Alvásdiagnosztikai és Alvásterápiás Centrumban" végzem. Kitűnő szakembergárda - belgyógyász, kardiológus, neurológus, fül-orr-gégész, pulmonológus és gasztroenterológus kollégák - alkotják teamünket. Az alvászavarokkal küszködő betegeim gyógykezelését magam irányítom.

A következő problémák esetén várom a jelentkezést:

alvászavarok (elalvási zavar, korai felébredés, szaggatott éjszakai alvás) stressz, pánikbetegség, szorongás, teljesítményszorongás, depresszió és hangulatzavarok, félelem, szellemi hanyatlás, szenvedélybetegség (alkoholprobléma), változó kori problémák, pre-menstruációs szindróma, szülés utáni depresszió (poszt-partum blues) párkapcsolati nehézségek, fájdalomszindrómák, nehezen beállítható magas vérnyomás, pszichoszomatikus megbetegedések. 

Saját weboldalam: www.radicsjudit.hu

762 kérdésre válaszolt:

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Vélemény

Kedves Kerdezo, Elso lepes csakugyan a hasi panaszok kivizsgalasa. Ugyanakkor ugy tűnik, mentalis tamogatasra is szuksege lehet, hiszen a halaleset nagyon megrazo volt. Javasolom, hogy tajekoztassa feleseget a fentiekben leirtakrol. Udvozlettel, dr R

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Egy kérdés még,kérem válaszoljanak

Kedves Kerdezo, Mint irja, orvosa turelemre kerte. A leirtak alapjan csakugyan némi varakozasra szukseg van, magam sem tudok tobbet javasolni. Udvozlettel, dr R.

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Abilify nyugtalanság,hanghallás elmúlik majd??? sűrgős kérem válaszoljanak ezúttal

Kedves Kérdező, Az Ön által leírtak arra utalnak, hogy az emelt dózisú gyógyszer mellékhatásokat okozott. Bár alacsonyabb adagot sem tünetmentes, várható hogy a panaszok csökkennek ill megszűnnek. Bár kellemetlenek, nem jelentenek súlyos betegséget. Ha a panaszok nagyon zavaróak,azt javasolom, forduljon ügyeletes orvoshoz, ill. ha hétfőig nem szűnnek meg, legyen kedves felkeresni kezelőorvosa t. Üdvözlettel dr R

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Dormicum

Kedves Kérdező, maga a gyógyszer rendkivül gyorsan kiürül - ez is okozza a mellékhatásokat -, de az általa generált változások (a regenerálódás) bizonytalanul hosszabb időt vehet igénybe (pontosan nem megmondható, egyéni). Üdvözlettel, dr R.

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Dormicum

Kedves Kérdező, igen, a Dormicum nagyon erős szer, elsősorban az intenziv betegellátásban (műtét előtti beteg-altataás) hazsnálatos. A fentiek gyógyszermellékhatás lehet, csakugyan. Kérem jelezze háziorvosának mit tapasztal. Lehetséges, hogy a Gerodorm hamarosan megoldja a probléámát és megszünnek mellékhatásai. Üdvözlettel, dr R.

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Pánik

Kedves Kérdező, ezek kedvező eredmények. Mint irtam, a magam részéről javasolhatónak tartom a Fevarin dózisemelését is. A Yarocen kiváló antidepresszivum, elsősorban akkor szoktuk javasolna, ha magas a szorongásszint és rossz az alvás -, viszont gyakran okoz étvágynövekedést is hízást. A gyógyszeres terápia tervezésénel az adott gyógyszer mellékhatását is fontos figyelembe venni. A Fevarin egy nagyon speciális szer, a többi antidepresszivum némiképp (többé-kevésbé) különbözik hatásmechanizmusától. Uj terápia inditásakor egyéni reakciók előfordulása gyakorlatilag törvényszerű. Magam részéről sertralin hatóanyagot ajánlanék, kereszttitrálás formájában. Üdvözlettel, dr Radics Judit

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Mennyi idő míg a gyógyszer kiürül a szervezetemből?

Kedves Kérdező, most kaptam meg levelét. Ön nagyon fiatal, tartós gyógyszerszedés ilyen esetben meggondolandó, de előfordulaht hoyg szükség lehet rá. Az csakugyan nem jó, ha a terápia érdemi hatást nem hoz. Nagyon kedvezően ir a pszichológussal folytatott terápiáról. Mivel alacsony dózis mellett megjelentek panaszai, a leirtak alapján felvetem, hogy egy minimum gyóygszeradag (ami mellett tünetmentes9 megtartható lehetnbe - átmenetileg - és folyna a pszichológiai terápia. Általános testi kivizsgálást - vérvétel, pajzsmirigyellenőrzés - javasolnék. Sport, mozgás, vitaminpótlás, rendszeres étkezés kiegésztitő lehet. Az Ön általs zedett gyóygszerek egyébként meglehetősen gyorsan kiürülnek a szervezetből. Üdvözlettel, dr R

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Sertalin gyógyszer

Kedves Kérdező, most kaptam meg levelét. Igen, szedhető a fenti készitmény. Üdvözlettel, dr R

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Alvászavar

Kedves Kérdező, most kaptam meg levelét. Kérem beszéljen kezelőorvosával -, valószinüleg a Frontin hosszabb távon csakugyan csökkenthető ill. elhagyható lesz.Egyben lehetséges, hogy a Yarocen dózisán érdemnes lesz változtatni Üdvözlettel, dr R

Megnézem a kérdést

Dr. Radics Judit pszichiáter válasza

Alvaszavar,depresszio,panik,szorongas

Kedves Kérdező, most kaptam meg levelét. Elsként teljes testi kivizsgálást javasolok - beleértve apnoe-szürést is (éjszakai légzés vizsgálata). Ezt követően, az eredmények birtokában legyen még pszichológiai vizsgálat is. A leirtak alapján komplex a probléma -, lehetséges, hogy kezelendő állapot huzódik meg mögötte. Ugy tünik, éltemódváltás is indokolt lehet (elsőként sport kérdésére gondolva). Üdvözlettel, dr R

Megnézem a kérdést

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!

Tegye fel a kérdését!