Orvos Válaszol

Szakértői adatlap

Dr. Gerber Erika - pszichoterapeuta

Dr. Gerber Erika

2 kérdésre válaszolt

Kategóriái: belgyógyászat, pszichiátriai betegségek

Szakterülete: párkapcsolat, depresszió, pánikbetegség, szorongás, stressz, lelki krízishelyzetek, Önértékelési problémák, migrén, fejfájás

Kérdezek tőle

Bemutatkozás

Orvos végzettségű pszichoterapeuta vagyok. Hosszú évek tapasztalata megerősített a test és lélek öngyógyító erejébe vetett hitemben. A test és a lélek gyógyulni akar. Nem csak akar de tud.

Ebben a szemléletben végzem a munkám, ez a szellemiség hatja át írásaimat, publikációimat.

Végzettségeim

  • 1983 általános orvosi diploma
  • 1990 belgyógyászati szakvizsga
  • 1994 fertőző betegségek szakvizsga
  • 2000 metálhiiénés szakvizsga
  • 2004 pszichoterápiás szakvizsga
  • 2006 pszichodrámavezető

Miben segíthetek?

  • pszichoszomatikus tünetek( fejfájás, zsibbadásérzés, gombócérzés a torokban, mellkasi panaszok, légszomj, hasmenés, hányinger és még sok egyéb)
  • Pszichés tünetek:
  • Krízis (párkapcsolati, csasládon belüli, gyermekágy, életközépstb)
  • Párkapcsolati problémák, válás
  • depresszió, szorongás, pánik 

2 kérdésre válaszolt:

Dr. Gerber Erika pszichoterapeuta válasza

Laktóz érzékenység és a depresszió - 5-HTP

Kedves Kérdező! Levele sok kérdést vet fel bennem. Valóban szüksége van a Sertralinra? Ha igen, tapasztalt-e változást a szer használata óta (jobban tud koncentrálni, jobban alszik, élénkebb napközben)? Milyen típusú panaszai voltak, amit Sertralinnal kellett orvosolni. Mi a családi kórtörténet? Hány éves? És még egy nagyon fontos kérdés? Milyen gyógyszereket szed még? Bizonyára tudja, hogy a Sertralin egyes gyógyszerekkel együtt adva, különös figyelmet igényel (MAO bénítók, véralvadás gátlók, stb.). Azt is tudja gondolom, hogy Sertralin mellett gyakrabban kell ellenőrizni a vércukrot, és a szérum Na szintet. A Sertralinban van Mg is, de plusz bevitt Mg és Ca még inkább erősíti a gyógyszer hatását. További kérdések: ha feltételezi (amit nem tartok valószínűnek), hogy az ön esetében a tejérzékenység volt a depresszió kiváltó és fenntartó oka, akkor adódik a kérdés: próbálta-e Sertralin nélkül, tejérzékeny diétával, triptofán tartalmú étrend-kiegészítők alkalmazásával a hangulatjavítást? Ez nem napokat, hanem minimum heteket jelent. Ha most próbálná ki ezt a módszert, beszélje meg előbb orvosával a szer elhagyásának esetleges veszélyeit, illetve az elhagyás ütemezését. Javaslat: este rendszeresen egy kis mandula (tartalmaz Mg és triptifánt is). Magnolsa granulátum (nincs benne laktóz). Teljes kiőrlésű gabona, olajos magvak, és D-vitamin a tejmentes diéta miatt. A D-vitamin és B-vitaminok segítik a triptofán felszívódását. Ha további információra van szüksége, kérem keressen bátran! Üdvözlettel: dr. Gerber Erika (egerbera@gmail.com)

Megnézem a kérdést

Dr. Gerber Erika pszichoterapeuta válasza

Elhúzódó haspanaszok

Kedves Kérdező! Azt javaslom, hogy mindenképpen tartsa a diétát. Zsír és fehérjeszegény étrend követésével bőséges folyadékfogyasztás (víz, tea) mellett. Az édességeket is kerülje a tömény cukortartalmuk miatt. Naponta többször egyen (5-6x) keveset és lehetőleg ne késleltesse a székletürítést. Ha három napon belül nem szűnnek a panaszai, keresse fel újra háziorvosát laborvizsgálat és székletleoltás elvégzése céljából. Ha ezek a panaszok hirtelen alakultak ki, és hasonló tünetektől eddig nem szenvedett, valamint jó a közérzete, nincs hőemelkedése, akkor nincs oka aggodalomra, csak egy kis türelemre és következetes diétára van szükség. Üdvözlettel: Dr. Gerber Erika

Megnézem a kérdést

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!

Tegye fel a kérdését!