Orvos Válaszol

Bőrbetegségek kategória

Dr. Jurcsik Ágnes

Dr. Jurcsik Ágnes (Bőrgyógyász, allergológus) válasza
a Diszhidrotikus ekcéma kérdésre

Diszhidrotikus ekcéma

Tisztelt Doktornő! Nagyon rosszul érzem magam. 15 éves lány vagyok és másfél évig jártunk Cegléden Dr. Petrik Judit bőrgyógyászhoz a kezemmel, mivel gennyes pöttyök vannak rajta, aminek a belseje gennyes, vizes. Ezen kívül a bőröm az ujjaim között száraz. Régen volt, hogy vérzett a kezem annyira viszketett és amilyen buta vagyok szétvakartam. Volt, hogy írni nem tudtam. A betegségem nem fertőző, de kellemetlen, mert volt, hogy régen nem tudtam írni az iskolában. Másfél év eredménytelen pénzkidobás után magától elmúlt, amikor nem is használtam semmit, mert akkor épp nem volt kiírva. Viszont rá egy fél évre újra kijött, idén június után egy kicsivel. Először csak száraz volt a bőröm, majd megjelentek a gennyes pöttyök megint és az ujjaim között terjed mind két kezemen. Nem vagyok orvos, de a családban több ekcémás is volt, és ahogy olvastuk a tüneteit a diszhidrotikus ekcémának és néztük a képeket elgondolkoztunk rajta. A lábamon nincsenek tünetek. Ön szerint esetleg lehet ez? Vagy mi okozhatja? Köszönöm a Válaszát. Egy 15 éves tini.

Válasz:

Kedves Kérdező! A leírás alapján dysidrosiform ekzemája lehet valóban. Ilyenkor szükség lehet allergia vizsgálatra, amely ún. "rátevési próbákból" áll. Addig is kerülje a folyékony szappanok és mosogató szerek használatát, a drogériákban kapható mézes glycerin szappant javasolom. Antibiotikum és olyan helyi kezelés lenne szükséges, amely recept köteles, ezért mégis fel kellene keresnie egy bőrgyógyászt! Üdvözlettel: Dr. Jurcsik Ágnes

Hasonló kérdések

Talán diszhidrózis

Sajnos a dolog nem ennyire egyszerű. Személyes találkozás és alapos kikérdezés, esetleg laboratóriumi vizsgálatok után, vényköteles szerekkel lehet a ...

Megnézem a a választ

Ekcéma

Kedves Kérdező, lehet más oka is a tuneteinek. Éérdemes lenne gocvizsgalatokat vegeztetni, mert az is lehet kiváltó ok. Üdvözlettel dr Vass Ilona...

Megnézem a a választ

Atópiás dermatitisz

Tisztelt Bea! Én semmiképp sem javaslom hosszabb használatra a steroid krémeket,én ezeketis csakkeverékben szoktam alkalmazni.Belsőleg szoktam allerg...

Megnézem a a választ

Ekcéma

Tisztelt Zoltán! A steroid mellékhatástol ne féljen,mert ezek a tünetek belső gyógysszeres kezelés esetén alakulhatnak csak ki.A kezelést én egyéb ké...

Megnézem a a választ

Ekcéma?

kedves Zita! Ha egyértelműen valamilyen étel fogyasztása után jelentkeznek a panaszok, azt az elélmiszert el kell hagyni. A vitaminok szedése gyakran ...

Megnézem a a választ

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!