Orvos Válaszol

Pánikbetegség, szorongás, stressz kategória

Dr. Kiss Huba Gergely

Dr. Kiss Huba Gergely (pszichiáter) válasza
a Erdeklodes gyogyszer kérdésre

Erdeklodes gyogyszer

Tisztelt Doktor Úr! 53-éves nő vagyok Erdélyből,pánik beteg 24-éve szedek gyógyszert,nem nagy dozisban.Most Arketist szedek reggel,mellé Medazepám volt estére.A medazepánt nem szedem már 1-éve mivel az orvos azt mondta el kell hagyni mert hosszú távon nem jo.Szeretném elhagyni az Arketist is,de az orvos azt monta ezt mindig kell szedjem.Másik problémám 2-éve nincs mensesem,azóta nem tudok elaludni rengeteget forgolódok mire elalszok.Olvastam sokat az Ashwagandhá-ról szeretném kiprobálni,kérdésem Arketisz mellé szedhetem-e,ha igen milyen dózisban,és eltudnáme hagyni az Arketiszt,mit tetszik tanácsolni.Válaszát előre is köszönöm.

Válasz:

Kedves Hölgyem! Előszőr is ha tünetmentes és jól érzi magát, akkor megpróbálhatja fokozatosan elhagyni a Arketist. Nem biztos, hogy sikerül, mert lehet, hogy visszatérnek a tünetek. Az orvosa lehet, hogy arra gondolt, hogy mivel a betegsége krónikus lefolyású, nagy valószínűséggel mindig szednie kell valamilyen gyógyszert a tünetmentességhez. Az Ashwagandhát is nyugodtan szedheti az Arketisttel együtt, valószínűleg nem okoz semmiféle problémát, a két készítmény együtt alkalmazható. A menstruáció elmaradása a női nemi hormonok csökkenésével függ össze, ami viszont az egész szervezet működésére kihat, a pszichés állapotra is és tüneteket okozhat, amit csak hormonpótlással lehetne helyrehozni. Evvel már nagyon sok nőgyógyász foglalkozik, persze vannak korlátai ennek is, nem mindenkinél alkalmazható. Ennek hiányában marad a tüneti kezelés, altató, nyugtató, antidepresszáns vagy gyógyhatású készítmények. Üdvözlettel

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!