Orvos Válaszol

Táplálékallergiák, speciális étrendek kategória

Elek Ágnes

Elek Ágnes (egészségnevelő és egészségfejlesztő) válasza
a Gyakori székelés kérdésre

Gyakori székelés

Tisztelt Doktor Úr! Több hete napi 4-5 alkalommal folyékony székletem van. Arra gondoltam, hogy tejérzékeny vagyok, ugyanis ha tejet, illetve tejterméket fogyasztok, rövid időn belül vécéznem kell. A székletem több esetben is folyékony, de nem véres. Gyakori székelés ellenére súlyom nem változik. Kérem, ha ebből a pár sorból tanácsot tud adni, megköszönöm. Üdvözlettel: Ágnes

Válasz:

Kedves Ágnes! A tejcukor-érzékenység (laktózérzékenység) gyakori probléma. Lényege, hogy a tejben lévő tejcukrot a szervezetünk nem tudja lebontani. Tünetei: haspuffadás, hasfájás, hasmenés. Ha megfigyelte, hogy valóban tej és tejtermékek fogyasztása után lép fel a probléma, akkor válasszon laktózmentes készítményeket, amelyek egyre nagyobb számban érhetők el a boltokban. A tejtermékeket kerülni nem ajánlatos, mert ez a legfontosabb kalcium forrásunk is. Rendelkezésre állnak ma már olyan enzimpótló tabletták is, amelyek 1 pohár tej (vagy 1 pohár tejnek megfelelő mennyiségű tejtermék) elfogyasztásakor lebontják a tejben lévő laktózt. Üdv.: Elek Ágnes

Hasonló kérdések

Laktózérzékeny Panna is?

Kedves Rita, valóban van teendő a panaszok tisztázása miatt. Keressenek fel mielőbb gyermek gasztroenterológiai szakrendelést! Tisztelettel, Ta...

Megnézem a a választ

Szénmonoxid mérgezés utóhatása?

Tisztelt Kérdező, a CO mérgezés teljes folyamata részben tisztázott, a vörösvértesteket lekötő ezáltal a szervezet oxigén-ellátását akadályozó CO já...

Megnézem a a választ

Hasi ultrahang

Tisztelt Anna! Gasztroenterológiai szakrendelésen javasolom, hogy kivizsgálásra jelentkezzen. Emésztés ill. étel allergia liszt- tejcukor, vagy kont...

Megnézem a a választ

Emésztés epeműtét után

T. Kérdező! Az epekőműtét során az epehólyagot is eltávolítják a kővel együtt, ezt követően ennek a raktározó funkciója megszűnik, az epe folyamatosa...

Megnézem a a választ

Helico

Kedves Kérdező, tisztázandó az, hogy most milyen az állapota. Vashiánya számtalan más ok miatt is lehet. Keresse fel a házi orvosát, illetve utána...

Megnézem a a választ

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!