Orvos Válaszol

Asztma kategória

Dr. Vadász Imre

Dr. Vadász Imre (tüdőgyógyász) válasza
a Gyógyszer mellékhatás asztma kérdésre

Gyógyszer mellékhatás asztma

Tisztelt doktor úr! Asztmás vagyok. Az utóbbi időben állapotom romlott, kétszer kaptam solu medol + theospirex injekciókat {háziorvostól + ügyelet), majd mivel állapotom nem javult visszamentem a tüdőgondozóba ( ez kb 1 hónapja volt) ahol a doktornő új gyógyszereket irt fel: medrol lökésterápia 10 napig csökkenő dózisban, az eddig használt alvesco helyett seretide discus 50/500 -at kaptam\' retafyllin 2x1, illetve megtartotta az eddig is használt további gyógyszereimet mondeo, ventolin, claritine, rhinicort. aqua. Állapotom kezd helyreállni, viszont mellékhatásként kb egy hete erős szívdobogás érzés és remegés jelentkezett ami nem igazán múlik, sőt inkább rosszabbodik. Először arra gyanakodtam, hogy a retafyllin okozza a panaszokat így azt a panaszok jelentkezésekor abba hagytam, de a panaszok továbbra is megmaradtak, sőt még rosszabbak lettek. Évekkel ezelőtt mikor kiderült, hogy asztmás vagyok először gyógyszerként seretide diskust 50/250 kaptam amitől már ugyanilyen tüneteim voltak és akkor helyette flixotide discust kaptam és az észlelt mellékhatások elmúltak. Ezt a tényt említettem a doktornőnek mikor felírta. de nem foglalkozott vele, azt mondta, hogy ez ki zárva. Háziorvos szerint a panaszaimat a seretide discus okozza. Kérdésem lenne, hogy panaszaimat okozhatja e a seretide discus mellékhatásként és várható e hogy a kezelés folytatásával elmúlik, vagy szükséges lehet gyógyszerváltásra.

Válasz:

Kedves Kérdező! A leírtak alapján valószínű, hogy a Seretide diskus (illetve annak egyik alkotórésze) okozza a szívdobogást. Meg kellene próbálni másik belégző gyógyszerre cserélni - lehetőleg olyanra, amiben nincs a szóban forgó gyógyszer-hatóanyag vagy csak kisebb adagban van. Nem érdemes arra várni, hogy gyógyszerváltás nélkül megszünnek a panaszok. Én valószínűleg Foster spray-t adnék Önnek. Üdvözlettel Dr. Vadász Imre

Hasonló kérdések

Pánikbeteg lettem?

Kedves Aggódó feleség! Értem, hogy fél a jövőtől, fél attól, hogy a férjeállapotjavulása nem gyógyulás. Igen! Szerintem ami a legjobb, ha a férje egy...

Megnézem a a választ

Medrol és Prednisolon-Richter

Kedves Kérdező! Mindkét gyógyszer a kortikoszteroidok csoportjába tartozik, így a mellékhatásprofiljuk is ugyanaz.

Megnézem a a választ

Gyomorsav túltengés Nolpaza

T. Kérdező! A fenti tünetek nem jellemzőek a Nolpaza mellékhatására, tehát szedheti a gyógyszert. Ha tartósan szedi, akkor 2-3 évente gyomortükrözé...

Megnézem a a választ

Magas vérnyomás

T. Kérdező! Kérdésével forduljon kardilogushoz v. háziorvosához ( van lehetőség változtatni, de ezt a kezelőorvosával beszélje meg.) Üdvözlettel: ...

Megnézem a a választ

Fogamzásgátló

Tisztelt Asszonyom! 3 azonos összetételű tabletta van férfihormon túlműködés által okozott panaszok orvoslására, úm Diane 35, Cypromix és Minerva. Eze...

Megnézem a a választ

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!