Orvos Válaszol

Nőgyógyászat kategória

Dr. Elek Csaba

Dr. Elek Csaba (nőgyógyász, humángenetikus, homeopata orvos) válasza
a Hőhulám kérdésre

Hőhulám

Tisztelt Doktor Úr! Feleségem 15 éve szenved a hőhullámoktól, melyek napközben, éjszaka egyaránt előjönnek. Szinte óránként és nagy intenzitással. Ez az egész életvitelére kihat, meg persze rám is. Számos gyógyszert, köztük hormonális tartalmúakat is szedett, eredmény nélkül. Némelyektől még ráerősödést is tapasztaltunk. Jelenleg a növényi hormon tartalmú tablettákat szedi, pld. a barátcserje cseppeket, a poloskavész teát, amik némileg csökkentik a folyamat hatását, időtartamát. Megjegyzem, a nejemnek - aki 65 éves múlt az idén - nem volt szülése, vagy abortusza sem. Ez vajon befolyásolhatja a jelenlegi állapotát, tüneteit? A korábbi hormon adagolásokat nem bírta, elsősorban a mellékhatások miatt. De nem is csökkentették a hőhullámait, rosszulléteit. Így ez az irányú kezelés már szóba se jöhet. Ez az amerikai injekciózó gyógyítás mennyire hatékony, illetve elterjedt? Jó lenne többet tudni róla. Kérem szíves segítségét, tanácsát! Üdvözlettel: B. Gábor

Válasz:

Tisztelt Uram! A változókori hormonpótló készítményeknek nincs mellékhatásuk, éppúgy nincs, mint a normálisan működő petefészeknek sem voltak. Ezért ezt nem venném komolyan. Csakúgy nem, mint azt, hogy a hormonoknak nincs hatása a változókori tünetekre. Javasolnám, hogy feleségét először pszichiátriai gondozás alá kellene venni, mert erős a gyanúm, hogy valódi szorongásos depresszióval van dolgunk. Tisztelettel: dr. Elek Csaba

Hasonló kérdések

Menopauza?

Tisztelt Asszonyom! A válaszából nem egyértelmű, hogy változókorban lenne. A PMS tünetek jelentkezése sokkal inkább utal a tüszőrepedés rendszeres elm...

Megnézem a a választ

Menopauza

Tisztelt Asszonyom! A Klimakt-heel homeopátiás készítmény, mely csak idegen növényi hormonokat tartalmazhat. Emberi hormonpótlásra csak emberi horm...

Megnézem a a választ

Megszűnt nemi vágy

Van olyan hormonpótló, ami fokozza a nemi vágyat. Nem tudom, a kolléga miért zárkózik le a kezeléstől. Lehet, hogy nem járatos benne. (A magasvérnyomá...

Megnézem a a választ

Ovestin krém

Tisztelt Uram! A panasz hátterében hormonhiány áll, mely kezelésének egyik lehetősége a javasolt terápia. Mivel az említett krém hormonkészítmény, ez...

Megnézem a a választ

Hólyaghurut

Kedves Juditka! Panaszainak okozója a petefészkek által termelt hormonszint csökkenése. Gyógyításához a lokális hormonpótlás (ha nincs thrombózi...

Megnézem a a választ

Tegye fel a kérdését!

Jelentkezzen szakértőnek!

Ismerje meg szakértőinket!