+10° - +31°
Nincs front

Orvos Válaszol

Vérnyomásproblémák kategória

Dr. Tamasi József

Dr. Tamasi József (belgyógyászat és társadalomorvostan szakorvosa) válasza
a Pulzus csökkentés kérdésre

Pulzus csökkentés

Tisztelt Doktor Úr! Én 57 éves hölgy vagyok, nemrégen elvesztettem édesanyámat. Befolyásolhatta-e hogy az amúgy mindig alacsony vérnyomásom ingadozik. A pulzusszám néha felugrik eddig a legtöbb 89 - 90-értékre. A doktornő irt fel nekem pulzuscsökkentőt Nebivololt, majd nemrég változtatott Bisoblock 5 mg- gyógyszerre amikből 1/2 tablettákat szedtem be. A Bisoblock tablettát kb.5 hete szedem, azóta reggel a gyógyszer előtt mérem a vérnyomásomat ami 100/72/75. a gyógyszer bevétele után meg még alacsonyabb. Az utolsó mért vérnyomás kb. 3 napja - 113/72/72, 105/72/72, 111/65/65, ezek reggel gyógyszer előtti értékek. Az igazat megvallva ma csütörtök, amikor e levelet írom még nem vettem be gyógyszert, mert keveslem az értéket. Kérdésem az lenne T.Doktor Úr, hogy ezt a gyógyszert abba hagyhatom csak így hirtelen vagy hogyan szedjem tovább ha mondjuk anélkül is alacsony. A vérnyomásomat rendszeresen mérem reggel-délben-este, de a legmagasabb pulzusszám is kb. 80,82 körül van. Én szeretném abbahagyni a tabl. szedését, csak félek, hogy valami bajt csinálok akkor. A természetem amúgy is kicsit idegesebb, aggódóbb. Amikor ingerültebbnek érzem magam akkor érzem, hogy gyorsabban ver a szívem. Most már édesanyám halála óta egy kicsit kezdek megnyugodni, próbálom magam lefoglalni, biztos ez segíthet rajtam. Előre is köszönöm, hogy elolvasta levelem, és várom a válaszát a tabletta szedésével kapcsolatosan. Köszönettel: Sósné Huszár Ildikó

Válasz:

Kedves HÖlgyem! A gyógyszer abbahagyásának nincs különösebb veszélye ennél a dózisnál. Szerintem nincs szüksége a gyógyszerre, úgyhogy nyugodtan elhagyhatja. A lelki stressz, bizonyosan hozzájárulhatott az ingadozó értékekhez. De nem látok az Ön levelében semmi aggasztót. Többet sajnos nem tudok egy levél alapján tanácsolni, ha ennél többre van szüksége, akkor javaslom, hogy jöjjön el hozzám és beszéljük át az egész problémát, vagy keressen egy olyan orvost, aki hozzám hasonlóan nem nagy barátja a felesleges gyógyszerfelírásnak. Üdvözli Tamasi dr.

Hasonló kérdések

Magas pulzus

Kedves Kérdező! Az emelkedett pulzus fő okai a túlzott kávéfogyasztás, dohányzás, stressz, szorongás, vérszegénység, pajzsmirigy túlműködés, ritmuszav...

Megnézem a a választ

64 éves vagyok.

T. Kérdező! Fenti értékek normálisak, nem igényelnek teendőt. Üdvözlettel: Dr. Kozák Róbert

Megnézem a a választ

Alacsony vérnyomás

Kedves Beteg! Édesanyja panaszai meglehetősen szerteágózak, így ismeretlenül, vizsgálati eredmények nélkül nehéz bármilyen tanácsot adni! Annyit mondh...

Megnézem a a választ

Alacsony vérnyomás

T. Kérdező! Úgy vélem akérdést nem nekem, hanem dr-nőnek intézte, várja az Ő válaszát. Üdvözlettel: Dr. Kozák Róbert

Megnézem a a választ

Szív

Kedces kérdezö. Az alacsony vérnyomás egy magában nem gond csak kellemetlen. Véleményem szerint részletes cardiologiai kivizsgálást javaslok. Az EKG p...

Megnézem a a választ

Ismerje meg szakértőinket!